Nagy kísérlet következik: ebben a bejegyzésben megpróbálom elérni, hogy a legtöbben, akik félnek a repüléstől, e szöveg elolvasása után ne tegyék.
Mindig mondják az embereknek, hogy a repülés a legbiztonságosabb közlekedési módszer, viszont ez sokaknak nem elég a rettegés elűzésére. Azért félnek, mert ez egy elképesztő – rengeteg földi halandó számára szinte hihetetlen – dolog, hogy mi egy sok tonnás gépet biztonságosan a levegőbe tudunk juttatni. A másik jelenség, ami miatt sokan tartanak az egésztől az az, hogy úgy gondolják, ha a levegőben bekövetkezik a baj, akkor az egyenlő a biztos halállal. Pedig ez egyáltalán nincs így! Az égben utazás nagyon is biztonságos, rengeteg dolog miatt…
A gépek majdnem 12 kilométer magasan repülnek, s eddig nem láttunk olyan hatalmas nagy vihart, ami ilyen magasan is tombolt volna. Tehát az utazómagasságra nem vonatkozik a földi időjárás, egyetlen dolog zavar csak odafenn, a turbulencia, viszont ez sem olyan nagy gond, mivel eddig még soha az életben nem történt olyan légikatasztrófa, aminek csakis a turbulencia lett volna az oka. Aztán a repülőgépeket egy olyan nagyon okos – gyakorlatilag mesterséges intelligenciának hívható – számítógép vezérli, ami pilóta és akármilyen beállítás nélkül le és fel tud szállni a géppel, és természetesen a levegőben is tudja azt tartani. Harmadszor: nem csak a masina vezetője van felkészülve mindenre, hanem a repülőgép is.
Leírok most nektek rengeteg óvintézkedést, ami egy repülőn található.
A legnagyobb szerkezetek teljesen simán tudnak repülni akár egy motorral is, ha leállna a többi; a gépekben az út 1,7-szeresére elegendő üzemanyag van, akármilyen hosszú is az út. A repülőgépek a saját területük 99%-ában akárhol el tudják oltani a tüzet. A „vasmadarak” kerekei olyan nagyon ellenállók, hogy egy repülő, ha a tolóerő hiányában az aszfaltra zuhanna, azt több tíz méterről is megteheti; s egy repülőgép minden probléma nélkül képes landolni kerekek nélkül is. A túlfutástól sem kell félnünk (ha a repülőgép nem tud megállni időben a kifutópályán), mert a repülők 4 féle módon lassítják magukat a leérkezésnél, és még a levegőben is nagyon lassan közelítik meg a kifutópályát.
Ugye, hogy ennyi biztonsági megoldás ismeretében már nem is olyan félelmetes az egész?