A gyerekek felnőtt segítség nélkül nem sokat tehetnek az élhetőbb környezetért.
A mai tinik azt látják egymástól, hogy menő, ha az utcán eldobod a szemetet, és ettől leszel te is befogadva, a megfelelési kényszer ebben a korban pedig nagyon jelen van. A felnőttek komoly fegyelmezése nélkül a gyerekek soha nem fognak erről leállni maguktól. Az idősebbek kellenek ahhoz, hogy a kiskorúak realizálják, mekkora veszélyben is van a bolygónk. Szükségünk van egy kis észhez térítésre, mert anélkül nem fogunk haladni környezetünk megmentésében. Ahogy Harrison Fordtól is hallhattad a „Nature is speakig” című videóban, a homo sapiens nem is jöhetett volna létre a természet nélkül. Védenünk kell, és erre muszáj oktatnunk utódainkat, mert egyre több a természeti katasztrófa, így, mire születnének az unokáink, nem lesz élhető környezetük. A sok erdőtűz, a klímaváltozás és az ózonréteg végzetes kilyukadása miatt.
De, mert saját magunkba nézve, ha mi eldöntünk valamit, akkor cselekedni is fogunk azért, hogy az megvalósuljon. Mivel a mi generációnk sokkal aktívabb a social mediában (és jobban is tudjuk kezelni), ezt kihasználva ott is akár követőtáborunkkal megoszthatjuk véleményünket, segítséget kérhetünk másoktól, bíztathatjuk a bátortalanabb és kisebb szavú, de mellénk álló embereket. Ha megvan az akaratunk, tudunk olyan közösségeket létrehozni, akikkel közösen fel merjük vállalni szempontunkat, és védelmezni tudjuk érveinket az élhetőbb környezetünk létrehozásáért. Gondoljunk bele, hogy ha most nem leszünk elég bátrak, akkor kik fognak lépni ebben a helyzetben? Az iPad kid-ek, akiknek lövésük sincsen a katasztrófákról, amik már most jelen vannak az emberiség természetrontása miatt, mire elég érettek lesznek, és úgy gondolkodnak mint már mi, túl késő lesz, a károk pedig visszafordíthatatlanok lesznek. TikTok-on is mutatja a For You-d, hogy az afrikai országokban akkora a hőség, hogy autók eleje olvad szét a pusztító hőség miatt, ismét romboló erdőtüzek irtják ki állatok és emberek tömegét, és ezzel együtt lakhelyüket. Legyünk bevállalósak, cselekedjünk, mert ha mi most nem kezdeményezünk, akkor ki fog?
A mai ember élettempója túl gyors, lassítanunk kellene.
Ez egy természetes dolog, hogy felgyorsul a világ körülöttünk, hiszen egyre többen vagyunk emberek, egyre több az igényünk. A fiatalokat lassulásra buzdítani pedig nem egyszerű, mert ők már ebbe születtek bele.
Vegyünk egy mély levegőt, picit üljünk le, gondoljuk át a dolgokat, amiket csinálunk. Biztos már ilyen fiatalon akarunk felnőni? Fontos 10 évesen a 13 step skincare routin? Kell neked már most az a műszempilla? Tényleg attól leszel menő, ha 18 alatt mértéktelenül piázol, cigizel, tiszteletlen vagy? Igen, persze, “you only live once”, és ez tényleg jó, de ez nem ezt jelenti. Inkább délután ülj ki a teraszra vagy kertbe, napozz egy jót, ha már nyár van. Olvass könyvet, nem leszel tőle nerd vagy gáz, pont hogy inkább értelmes. Ha már most ennyi mindenen túl akarsz jutni, 25 évesen mit csinálsz? Már nem lesz minden olyan buli. Picit chill, ha már ez a Médiatábor is az!
A reklám jobb ügynök, mint a minőség.
Sok olyan márka van, ami meghazudtolja a tárgy minőségét és akár a kinézetet is. Ezt többnyire online vásárláskor a termék mérete eltéréséből vagy az anyag textúrájából tapasztalhatjuk. A reklámok között így alakul ki a sok scam, amit sok ember – főleg az idősebbek – nem tudnak elkerülni. Ezekkel a hirdetésekkel tévén, social medián, vagy akár a márka saját weboldalán találkozhatunk. Az ok, amiért könnyen bedőlhetünk nekik, az a marketing, ami az ilyen cégek mögött áll. Egy ilyen hirdetés azt kelti ki belőlünk, hogy nekünk szükségünk van az adott termékre, amit ránk akarnak sózni.
Ha tudatos vagy, akkor nem esel abba a hibába, hogy rossz minőségű dolgot vásárolsz. A mai világban nagyon körültekintőnek kell lenni, és vigyázni kell, hogy nehogy csalóval találjuk magunkat szemben. És ha például nem a Shein-ről, vagy a Temu-ról költekezünk, akkor még a környezetet is védjük, hiszen ezek a márkák borzasztó sok szemetet termelnek. Nyilván akiknek nem telik drágább, minőségibb márkákra, azok egyszerűbbnek látják ezeket az opciókat, viszont ha ruhavásárláson gondolkozunk, akkor a turik is nyitva állnak, ugyanabban az árkategóriában.
(Szerző: Hármas csapat)